Nieuws uit regio's:

Maasdriehoek
regio's instellen
KliknieuwswinkelKlik hier voor het nieuwe IDEE magazine

Koninklijke onderscheidingen in Sint Anthonis

Burgemeester Sijbers heeft gistermiddag (31 januari) tijdens de jaarlijkse feestmiddag van het Rode Kruis, afdeling Sint Anthonis, koninklijke onderscheidingen uitgereikt aan Mientje Vloet en Ria Graat
Advertorial

‘Veghel moet woonfraude aanpakken’

11 reacties

door Kliknieuws op 30-jul-10 12:19

origineel bericht
VEGHEL – De gemeente Veghel en Woonbelang moeten gaan onderzoeken of er in de Veghelse huurwoningen sprake is van woningfraude. Dat is een van de conclusies die staan in een rapport dat gemaakt is na een onderzoek onder bewoners in de Oranjewijk.

Het bureau BMC Interlink heeft op verzoek van Woonbelang een grootschalig onderzoek gehouden naar aanleiding van de herstructureringsplannen in de Oranjewijk. Hoewel het opsporen van fraude geen doel is geweest, bleek uit het onderzoek dat er in zo’n 5 procent van de woningen sprake is van woonfraude. De onderzoekers adviseren de woningcorporatie woonfraude in de overige woningen van Woonbelang te onderzoeken en aan te pakken. Manager Vastgoed Hans van Hees van Woonbelang zegt ‘niet geschrokken’ te zijn van deze cijfers: “Het is een landelijk gemiddelde, in de grootstedelijke gebieden is het zelfs nog hoger.”
Bij woonfraude moet je volgens hem vooral denken aan onrechtmatige bewoning door iemand anders dan waarmee het contract is aangegaan. “Er zijn gevallen bekend van vier of meerdere Poolse mensen in één huis dat op naam staat van een Nederlandse vrouw, die dan weer elders woont.”
“Dat kan natuurlijk niet, zeker niet in een tijd van wachtlijsten waar mensen soms drie jaar op staan. Wij willen de woonfraude aanpakken, daarom gaan we zo spoedig mogelijk in gesprek met de gemeente om een plan hiervoor te maken”, aldus Van Hees.
[aangepast op 30-07-10 13:16]

Kliknieuws

door Dicky jr. op 30-jul-10 12:29

Ik weet er ook nog wel een paar. Staat er een beloning op? Ik werk natuurlijk ook niet voor niets.

Dicky jr.

stuur een pm

door Conehead op 30-jul-10 12:40

Wachtlijsten meer dan 3 jaar?
Ik sta al meer dan 7 jaar ingeschreven, eindigde laatst als 35e!!
Bekende die al meer dan 9 jaar ingeschreven staan vallen ook steeds buiten de boot...
Snel handhaven, iedereen die vals speelt het huis uitzetten en plaats laten maken voor de eerlijke mensen!

Conehead

stuur een pm

door klaas vaak op 30-jul-10 13:25

Best heer van Hees

Als deze feiten bij jullie bekend zijn vraag ik mij af waarom jullie hier niets aan doen,maar het zal bij Woonbelang net zo zijn als met de andere klachten, noteren en verder niets doen.
Wanneer komt er in jullie service nou eindelijk eens verbetering.

klaas vaak

stuur een pm

door ebdm op 30-jul-10 14:26

Ik snap niet wat al de commotie is? het is toch al jaren bekend (en niet alleen bij insiders) dat woonbelang veghel een van de meest corrupte organisaties op dit gebied is!

ebdm

stuur een pm

door Peter01 op 30-jul-10 14:56

Best heer van Hees

Als men dit al wist en nu door een onderzoek pas naar buiten bekend maakt ,zit er bij uw firma ook iets goed scheef.En moet je niet naar de hoofdmeester van de gemeente lopen van Wij moeten og een plannetje maken om dit op te lossen.
Daar moet dan ook flink de bezem door bij Woonbelang..Maar niet eerst weer een plan maken ,maar de gevallen die al bekend zijn als woonfraude meteen hard aanpakken.En degene die 7- 9 jaar op een wachtlijst staan eens oproepen voor een goed gesprek om te zien wat er aan schort en waarom die mensen elke keer buiten de boot vallen.Of dat nou hun schuld zelf is . Of Woonbelang doet iets verkeert of men moet dat toewijzings punten systeem veranderen .Zeker nu men naar samenwerking opteert met de Udense SVU,waar ooke een grote wachtlijst is.

En maar koopwoningen bouwen in Veghel.
Sociale huurwoningbouw moet voorrang krijgen in Veghel.Of zit de gemeenteraad te slapen .
Als men 100 huizen mag bouwen in Veghel zijn het er 75 tot 80 % koopwoning en MAAR 20 % HUUR woningen.
Maak je borst maar nat degene die op de wachtlijst staan .Eerst gaan Oranjewijk bewoners voor in de huisvesting en dan gaat men naar andere sloopwijk ,ik vermoed sommige delen van de Bloemenwijk.
[aangepast op 30-07-10 15:02]

Peter01

stuur een pm

door giorgi op 30-jul-10 17:27

Ik sta al ruim zeven jaar op de wachtlijst. Een vader van 2 kinderen, die noodgedwongen nog steeds bij zijn ouderlijke huis woont. Meerdere malen bij woonbelang geweest om een huurhuis, maar ze zeggen gewoon dat je maar niet moet gaan samen en kinderen krijgen. Moet ik dan tot mijn 40 ste wachten???
Maar bepaalde mensen krijgen binnen een paar jaar een woning, he kan dat???
Ik geloof niet dat woonbelang 100% zuiver is. Er wordt intern ook aan bepaalde mensen voorrang gegeven.

Veel succes met het onderzoek naar woonfrauden.

giorgi

stuur een pm

door Vervuilert2 op 30-jul-10 18:00

@ Giorgi :

Je zet er wat puppy's op en je verwacht een woning ? Om die koters er bij te betrekken vind ik een zielige reactie, had je van te voren ook kunnen weten, dus in vervolg niet eerst die slurf ergens in duwen en dan klagen dat gevolgen niet te overzien zijn!

Vervuilert2

stuur een pm

door Ger op 30-jul-10 20:52

Wat plannetje maken? Da's bezighouderij. Doe onderhand eens iets! Handjes laten wapperen! 5% betekent niet dat dat 2.000 woningen zijn. Dat zijn er namelijk maar een paar. Dat kan ieder blind paard uitrekenen. Ga nou eindelijk eens aan de slag.

Ger

stuur een pm

door peter112 op 02-aug-10 12:17

In de Leest willen ze POLENhuizen maken, maximaal 10 Polen in een huis.....
De buren zijn er niet blij mee.....
Is het niet beter om bij NEDERBOEKT, het woonwagenkampje, waar slechts 2 STACARAVANS van woonbelang staan, er DAAR 5 bij te zetten, en die te verhuren aan Polen? Het is er op DIT moment TOCH al een MINICAMPING.....2 STACARAVANS horen er te staan, er staan nu ZEVEN EXTRA sleurhutten bij!!!!!
Ja, die van Woonbelang handhaven de boel goed!

peter112

stuur een pm